ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه   نه سازش نه تسلیم

اگر تمام گزینه های دشمن روی میز است ما فقط و فقط یک گزینه داریم و آن هم اطاعت از امام خامنه ای (مدظله العالی)است.

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷
تیر

سخت ترین آموزش سربازی بعد از انقلاب هم گذشت...

"چون می گذرد غمی نیست"عبارتی بود که می توانستی در نقاط مختلف پادگان مشاهده کنی.از دیوار ها گرفته تا پشت درب سرویس ها و محل های نگهبانی.

اری چون می گذرد غمی نیست...

بالاخره پس از تحمل سختی های بسیار سه ماه اموزش سربازی تمام شد و می توان گفت:خدا حافظ مرکز اموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا و خداحافظ سراب نیلوفر کرمانشاه

به جرات می توان گفت که این دوره از اموزش سربازی یکی از سخت ترین دوره های اموزشی بود و شاید بتوان گفت سخت ترین دوره بعد از انقلاب.البته احساسی نشده ام و دلیل دارم.

اول اینکه اموزش سربازی بدون وجود هیچ قانون مصوبی یک هو شد سه ماه.سه ماه شدن اموزش بدون صدور مجوز از ناجا چیزی در حد معجزه بود ولی با استقامت و لجبازی فرمانده مرزبانی کشور در بین کل نیروهای مسلح فقط اموزش مرزبانی شده سه ماه و این کار را خیلی سخت می کرد.تصور کنید یک ماه اضافی را..

دوم اینکه به دلیل افزایش تحرکات دشمنان در کشورهای مجاور و بعضا در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی جدیت در امور و شدت فشار اموزش نیز بیشتر شده بود و در یک کلام بیچاره کردند ما را...

سوم اینکه کل این دوره بازرس بازی بود.من یک کلام می نویسم بازرس و شما می خوانید ولی کسی که خدمت رفته می داند بازرس یعنی چه؟!بازرسی هایی در این دوره ما انجام شد که هر5 سال یکبار برگزار می شد و متاسفانه دقیقا مصادف شده بود با دوره ما.وقتی بازرس به یک پادگان اموزشی می اید از یک هفته قبل روزگار سربازان سیاه می شود.چرا؟چون برای اینکه فرماندهان خودی نشان دهند تمام اموزش ها را چندین و چند بار مرور می کنند ؛دروس تئوری را بارها و بارها از سربازان می پرسند؛بیشتر از گذشته به نظم اهمیت می دهند؛نظافت پادگان بیش از گذشته مد نظر قرار می گیرد و این ها همگی یعنی حجم کار سرباز چندین برابر می شود.بگذریم...فقط این را بدانید که سه چهار بار تیم تخصصی بازرسی از مراجع مختلف در دوره ما حضور یافتند.

چهارم اینکه ماه اخر یعنی همان ماه سوم اموزش دقیقا مصادف شد با ماه مبارک رمضان!حال شما وضعیت سخت زندگی سربازی و نبود روحیه ناشی از سه ماه شدن اموزش را بگذارید کنار گرمای بی سابقه کرمانشاه.تصور کردید؟!وای وای وای...نمی توانم بیشتر توضیح دهم.

پنجم اینکه کل ماه رمضان را با ان وضعیت افطار ها و سحری ها مرخصی ندادند.

و نهایتا اینکه قرار است بعد از اموزش اعزام شوی به نقاط صفر مرزی برای ادامه خدمت مقدس سربازی.

باشد .به قول معروف چون می گذرد غمی نیست.

در کنار تمام این سختی ها در این سه ماه اندوخته ای کسب کرده ام در حد ال کلاسیکو و وزن کم کرده ام در حدلیگ برتر ایران...

بعدها بیشتر توضح می دهم و کلام اخر برای این یادداشت اینکه سه ماه می شود که کتاب نخوانده ام.البته نخوانده ام که چه عرض کنم.اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم فقط حدود 200 صفحه.

و این را هم بدانید که خاطراتم را به زودی کتاب خواهم کرد.

و این بود پر استفاده ترین کلام روزهای اخر:

می نویسم یادگاری تا بماند روزگاری

ما نمانیم روزگاری این بماند یادگاری

  • محمد مهدی درویش زاده