ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه   نه سازش نه تسلیم

اگر تمام گزینه های دشمن روی میز است ما فقط و فقط یک گزینه داریم و آن هم اطاعت از امام خامنه ای (مدظله العالی)است.

دنیای عمل با دنیای تئوری بسیار متفاوت است

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۳۵ ب.ظ

هر کار و برنامه ای که قرار است در دستور کار قرار گیرد و به نتیجه برسد،از دو بخش تشکیل می شود:

1-فکر 2-اجرا

به زعم بسیاری از کارشناسان قسمت دوم مهم تر از قسمت اول می باشد.

یکی از اهدافی که دانشجو از ورود به تشکل ها باید دنبال کند این است که با یاد گرفتن برخی شگردهای کارهای اجرایی و تحمل شرایط بحرانی و آرام،بتواند خود را برای آینده اماده کند ولی متاسفانه یکی از مشکلاتی که برخی از جوانان مذهبی دارند این است که وارد مسائل اجرایی نمی شوند و مدیریت یک پروژه را به عهده نمی گیرند.

خوانندگان عزیز توجه دارند که منظور من این نیست که شخص بنر بزند یا پذیرایی پخش کند و یا کارهای یدی دیگر را انجام دهد.منظور و هدف اصلی من این است که بگویم برخی از هم سنگران فقط دوست دارند مطالعه کنند و در مورد اجرای دیگران نظر دهند.تفکر اگر به عرصه عمل آورده نشود ارزشی ندارد یعنی شما باید بتوانید در بازه ی زمانی خاصی از اطلاعاتی که کسب کرده اید استفاده کنید.

مثلا شخصی که در مورد مسائل مدیریتی مطالعه می کند،به راحتی می تواند با توجه به تئوری هایی که خوانده است سیستم مدیریتی دیگران را نقد کند ولی باید برای اینکه بداند که آیا به درستی این علم را آموخته یا نه؟،مدیریت یک پروژه را خودش به عهده گیرد.در این حالت متوجه خواهد شد که دنیای عمل با دنیای تئوری بسیار متفاوت است.

شما شخصی را در نظر بگیرید که همواره از برنامه های اجرا شده در دانشگاه ایراد می گیرد و خودش نیز دست به عمل نمی شود تا دیگران عملکرد او را ببینند و یاد بگیرند!

مثالی دیگر این است که امروزه همه می توانند در مورد ضعف های فرهنگی و آسیب های فرهنگی به خوبی سخنرانی کنند ولی مرد آن است که فکرش را به عرصه عمل بیاورد و دیگران نتیجه فکر او را ببینند.حتی امکان دارد در ابتدا کیفیت لازم را نداشته باشد ولی رفته رفته با ایده ای جدید می توان وضعیت را بهبود بخشید.

افرادی که فقط فکر می کنند در آینده جایی در سیستم اداری کشور نخواهند داشت و این پست های اجرای نصیب افرادی خواهد شد که هم فکر و هم عمل دارند و حتی اگر مسئولیت های فکری و ریاستی را هم به دست آورند نخواهند توانست بدنه را مدیریت کنند چرا که بدنه را افراد غیر مذهبی تصاحب کرده اند.

لذا نباید در دوران دانشجویی فرصت آزمون و خطا را از دست داد.

 

 

  • محمد مهدی درویش زاده

نظرات  (۳)

لایک!!
شایدم ایدکم الله و آجرکم!!
ضمنا نظر قبلی منو تایید نکردی؟؟؟!!!!ها!!!
  • سالار وندایی
  • با بخشی از مطلبت موافقم
    اما اگر چهارچوب تحلیلت فضای مدیریتی کشوره پس باید مفروضاتت در مورد قوه ی مجریه صادق باشه اون هم نه همه ی قسمت هاش و فقط قسمت های اجراییش
    مثلا وزارت کشور،دادگستری،اطلاعات،خارجه نمی تونه با تحلیلت تطابق داشته باشه چون حجم کار اجرایی در این وزارت خانه ها به نسبت کار فکری ناچیز و قابل چشم پوشی است
    بگذریم از اینکه اصولا کار قوای غیر از مجریه[مققنه و قضائیه] ونهادهایی مثل شورای عالی امنیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصولا فکری است و نه اجرایی
    ولی مطلبت نکات یادگرفتنی زیاد داشت
    یاعلی
  • پیمان نیساری
  • سلام برادر .خداقوت التماس دعا .یازهرا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی