ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه نه سازش نه تسلیم

عبرت ها چه زیادند و عبرت گرفتن ها چه اندک

ره ما حماسه   نه سازش نه تسلیم

اگر تمام گزینه های دشمن روی میز است ما فقط و فقط یک گزینه داریم و آن هم اطاعت از امام خامنه ای (مدظله العالی)است.

ای کاش ۱۱ فروردین به رنگ ۲۰ فروردین بدرخشد!

سه شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۹ ب.ظ

مذاکرات هسته ای کم کم به نقاط حساس خود می رسد و روز موعود به زودی فرا خواهد رسید.11 فروردین روزی است که از جانب مذاکره کنندگان روز حصول و امضای توافق نهایی در نظر گرفته شده است.ان گونه که از شواهد پیداست هیچ کدام از طرفین مایل به تمدید مذاکرات نیستند.طرف ایرانی به خاطر وعده های انتخاباتی اش که همواره مذاکره کنندگان دولت سابق را محکوم انشا خوانی و تمدید مکرر مذاکرات می کرد و طرف امریکایی نیز که شدیدا هم از جانب متحدانی که بازوهای تحریمش هستند و هم از جانب حزب رقیبش تحت ف؛ دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت، دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخورشار می باشد که این کار را کمی سخت کرده است.

خواسته های طرف ایرانی کاملا مشخص است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر انها تاکید فرموده اند.از توافق بر جزئیات گرفته تا تعداد سانتریفیوژها!

اما متاسفانه اهداف طرف مقابل هم چنان برای ملت در هاله ای ابهام قرار داردچرا که ملت نمی توانند باور کنند که انها مخالف پیشرفت ایران اسلامی نیستند.انها همواره با اتهام زنی به ایران قصد دارند بیشترین امتیازات را از ایران بگیرند و اینجاست که نقش هیئت مذاکره کننده ایرانی بسیار خطیر و حساس تر می شود.

هیئت مذاکره کننده باید حریف را همانند حیوان درنده ای بپندارد که هنوز خون های میلیون ها بی گناه بر دندان های انها خودنمایی می کند و در رگ های انها جاری است؛هیئت مذاکره کننده باید به این اهتمام داشته باشد که اگر حریفش گاز نمی گیرد،نمی تواند، وگرنه لحظه ای درنگ نمی کرد؛سرداران دیپلماسی کشور (به قول رئیس جمهور) باید بدانند که اگر قدمی عقب نشینی کنند انها پررو تر خواهند شد که متاسفانه این چنین نیز شده است؛دیپلمات های ایرانی نباید با عجله خدایی نکرده منافع ملی را فدای منافع حزبی کنند که تجربه ثابت کرده است این چنین افرادی میان مردم به .... معروفند.

بگذریم...

من به عنوان یک جوان ایرانی ارزو دارم 11 فروردین روزی باشد که تمام تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شود و صنعت هسته ای ایران نیز هم چنان بتواند با قدرت قله های باقی مانده را فتح کند و اگر این چنین نشد و طرف مقابل زیاده خواهی کرد خوشحال می شوم طرف ایرانی کسی باشد که زیر میزمذاکرات بزند.

امیدوارم 11 فروردین در اذهان به رنگ 20 فروردین بدرخشد و ان را همه ساله جشن بگیریم.چه به خاطر یک توافق عزتمندانه و چه به خاطر یک حرکت انقلابی دیپلمات های وطنی!

نرمش قهرمانانه هم داستانی دارد... 

  • محمد مهدی درویش زاده

نظرات  (۳)

  • سعید دانش پژوه
  • این سالار هم جدی جدی فک کرده قراره بره مذاکرات هسته ای!!! اونقدر دقیق داره خطوط قرمز رهبری رو یادآوری میکنه که مبدا عدول از آنها صورت بگیره...

    من امیدوارم بدرخشد اما نگرانم!
    اختلافات بین ایران و گروه کشورهای1+5 در حال حاضر حول سه محور زیر است
    1.تعداد سانترفیوژها(ایرانی ها بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب و نیازهای عملی روی 19000 سو باید بایستند در حالی که طرفهای غربی از 1000تا 1500سو صحبت می کنند البته به نظر می رسد در لوزان طرفین روی چیزی شبیه 6000 سو توافق کرده اند)
    2.مدت زمان محدودیت های اعمالی بر ایران یا مدت اعتماد زایی(ایرانی ها روی چندین ماه تا حداکثر سه یا پنج سال تاکید دارند و طرف مقابل روی 10سال تا20سال)
    3.چگونگی لغو تحریم های اعمالی بر ایران (ایران خواستار لغو تحریم ها بلافاصله پس از حصول توافق است در حالی که طرف غربی روی لغو یا تعلیق پله ای و تدریجی تحریم ها تاکید می کند)
    منظور طرفین هم از اینکه می گویند پیشرفت محسوسی داشتیم این است که ایران قبول کرده ذخایر اورانیوم با غنای پایینش رو از هزاران کیلوگرم به صدها کیلوگرم کاهش بدهد و موارد این چنینی.

    یاعلی علیه السلام
    پاسخ:
    چی بگم ...
  • سید علی حسینی
  • من هم امیدوارم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی